Przyłącza budowlane

Oferta

Spis treści:

Jak sprawdzić czy działka ma dostęp do mediów? Kiedy powinny zostać zrealizowane przyłącza budowlane? Jak je wykonać? Jakie formalności powinny zostać spełnione? Budowa domu to wieloetapowy proces i czasami trudno jest odnaleźć się w jego całej logistyce. Właśnie dlatego firma New-House oferuje swoim klientom pełne wsparcie i kompleksową ofertę budowy domu, która obejmuje również przyłącza budowlane.

Aby zamieszkanie wymarzonego domu przebiegło bezproblemowo, konieczne będzie zrealizowanie wszystkich przyłączy budowlanych. O ich wykonaniu trzeba pomyśleć odpowiednio szybko. Najlepiej, aby umowa o poprowadzenie przyłącza została zawarta jeszcze przed położeniem fundamentów. Wówczas projektant będzie mógł zrealizować odpowiedni plan przebiegu instalacji na projekcie zagospodarowania terenu działki. Konieczne jest w związku z tym uzyskanie informacji o możliwości podłączenia się do lokalnej sieci i nawiązanie odpowiedniej umowy z operatorem kolejno sieci gazowej, elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej.

Jak wykonać prawidłowo przyłącze elektryczne do domu? Jak zadbać o przyłącze wodno kanalizacyjne i gazowe? Decydując się na współpracę z firmą New-House nie muszą się Państwo o to martwić – to my zadbamy o każdy szczegół realizacji, tak aby nie musieli się Państwo martwić i stresować.

Firma New-House w ramach współpracy realizuje:

  • Przyłącze elektryczne,

  • Przyłącze wodne,

  • Przyłącze kanalizacyjne,

  • Przyłącze gazowe.

Przyłączenie domu do sieci gazowej, elektrycznej i wodno kanalizacyjnej, dzieli się na dwa etapy. Po podpisaniu umowy z zakładem realizowany jest projekt instalacji, który powinien być uzgodniony z Zespołem Uzgodnień Dokumentacji Projektowej. Za wykonanie przyłącza na terenie działki budowlanej, odpowiada inwestor. Współpracując z New-House mogą mieć Państwo pewność, że po podpisaniu odpowiedniej umowy, całą realizacją zajmiemy się my. Zrealizujemy przyłącze elektryczne, wodne, kanalizacyjne i gazowe na działce, a także zajmiemy się kolejnymi formalnościami.

Jeżeli są Państwo zainteresowani zapoznaniem się z naszą pełną ofertą, zachęcamy do wejścia na stronę: https://new-house.com.pl/oferta. Zapraszamy do współpracy, nasze kompleksowe realizacje są zawsze objęte dziesięcioletnią gwarancją jakości. Mogą mieć Państwo pewność wykonania prac sprawnie i solidnie.

Przyłącza do działki budowlanej – krok po kroku

Jednym z pierwszy etapów realizacji domu jest załatwienie wszystkich formalności. Jest to czas, w którym trzeba się uzbroić w cierpliwość, ponieważ sama procedura uzyskania wymaganych dokumentów, a następnie pozwoleń może być długa. Tak to wygląda chociażby w przypadku, gdy są realizowane przyłącza do działki budowlanej. Wykonywanie wszystkich formalności w tym przypadku może być czasochłonne, ale świadomość przebiegu takiego procesu bardzo ułatwia sprawne wykonanie obowiązków.

New-House to firma, która współpracuje z inwestorami już od 1991 roku. Wykonaliśmy około 1500 domów jednorodzinnych, a nasza usługa kompleksowej budowy domu, sprawia, że klienci zawsze otrzymują od nas pełne wsparcie również pod kątem merytorycznym. Wiedza o tym, jak dokładnie przebiega proces budowy domu pozwala klientowi na świadomą, kontrolowaną realizację. Jednymi z istotnych elementów są na przykład przyłącze wody do działki, przyłącze kanalizacyjne, przyłącze energetyczne oraz przyłącze gazowe. Ważne, by wiedzieć w tym przypadku, jak dokładnie przebiega procedura – znacznie usprawni to pracę.

Przyłącza do działki budowlanej – przebieg procesu

Dokumentacją wymaganą przy budowie domu można podzielić na trzy najważniejsze elementy: pozwolenie na budowę, odbiór budynku oraz przyłącza budowlane. Z tych trzech procedur, zdecydowanie najbardziej czasochłonną i najbardziej wymagającą, jest dokumentacja związana z przyłączami do działki. Podzieliliśmy ten proces na kolejne etapy, tak by łatwiej było się w nim odnaleźć.

Warunki przyłączeniowe

Pierwszy etap pracy (bez względu na to czy chodzi o przyłącze energetyczne, wodne czy też inne) będzie polegał na uzyskaniu warunków przyłączeniowych z urzędu. W tym dokumencie są opisane wszystkie zasady, na których jest wykonywane każde przyłącze budowlane. Mowa tam na przykład o tym, gdzie dokładnie powinno zostać wykonane podłączenie.

Podpisanie umowy przyłączeniowej

Każde przyłącze budowlane wymaga podpisania umowy z gestorem. Osoba upoważniona podpisuje umowę z odpowiednim zakładem, np. jeśli chodzi o przyłącza energetyczne to taka umowa jest podpisywana z wybranym zakładem energetycznym o dostawę prądu do celów mieszkalnych i budowlanych. Każde przyłącze budowlane wymaga osobnej umowy.

Projekt przyłącza do działki budowlanej

Kolejny etap, jeśli chodzi o dowolne przyłącze budowlane, to proces projektowania. Jest on zwykle realizowany na etapie przygotowywania planu zagospodarowania terenu przez architekta. Projekt przyłącza do działki budowlanej musi zostać wykonany przez uprawnionego projektanta branżowego. Warto podkreślić, że jeśli chodzi o przyłączanie wody do działki, takie działanie będzie wystarczające. Natomiast jeśli chodzi o przyłącze energetyczne, przyłącze kanalizacyjne oraz przyłącze gazowe, wymagane jest uzyskanie dodatkowego pozwolenia na budowę instalacji na terenie działki. Istotne jest także to, że sprawy dokumentacyjne, jeśli chodzi o przyłącza do działki, muszą być również uzgadniane w ZUD’zie. Zespół Uzgodnień Dokumentacji Projektowej, czyli ZUD, opiniuje dany projekt, jeżeli planowany element infrastruktury będzie częściowo przebiegał poza terenem działki inwestora. Takie uzgodnienia zwykle przeprowadza geodeta oraz projektanci branżowi, po wyznaczeniu przez architekta miejsca przyłączy.

Wykonawstwo

Ostatnim etapem jest samo wykonawstwo. Co ciekawe, można tu zauważyć silną dysproporcję czasową. Proces uzyskiwania wszystkich dokumentów oraz pozwoleń, aby można było wykonać przyłącza do działki, wymaga nakładu czasu około 5-7 miesięcy. Natomiast samo wykonawstwo, podłączanie przyłączy zajmuje zaledwie kilka dni, zwykle nie więcej niż trzy.

Oczywiście, proces wykonawstwa nieco się różni w zależności od tego, jakie przyłącze budowlane jest wykonywane.

Przyłączanie wody do działki

Jeśli chodzi o przyłączanie wody do działki, sama procedura nie jest specjalnie skomplikowana. Wykonany projekt uwzględniający przyłącze wodne powinien zostać skonsultowany z przedsiębiorstwem wodnokanalizacyjnym, po zatwierdzeniu jego ważność będzie trwała przez 3 lata. Następnie przedsiębiorstwo doprowadza wodę na teren działki, zwykle poprzez zastosowanie studni kręgowych, które służą do pobierania wody z płytkich warstw. Cały proces podlega na tym, by przyłącze wodne było doprowadzone do miejsca zasilenia budynku przez wodę, które było wyprowadzone na etapie stanu surowego domu (najczęściej w okolicach kotłowni). Takie przyłącze wodne wykonuje się zwykle w dwa lub trzy dni.

Przyłączanie prądu do działki budowlanej

Przyłącze elektryczne to najprostsze podłączenie z wszystkich. Przyłączanie prądu do działki budowlanej jest wykonywane przez uprawionego elektryka i trwa zwykle nie dłużej niż jeden dzień. Proces polega na tym, że elektryk od skrzynki, która należy do zakładu elektrycznego musi poprowadzić przyłącze elektryczne do skrzynki rozdzielczej w domu. Koszt przyłącza budowlanego w tym przypadku jest uzależniony od odległości domu od skrzynki rozdzielczej.

Przyłącze kanalizacyjne

Przyłącze kanalizacyjne do działki doprowadza miejskie przedsiębiorstwo wody i kanalizacji. Proces wykonawstwa polega na postawieniu studzienki kanalizacyjnej rozdzielczej, do której od domu jest doprowadzana kanalizacja. Wyjście kanalizacyjne z domu jest wykonane na podstawie projektu budowy domu. Jest ono na etapie budowy stanu surowego wyprowadzane poza obrys budynku.

Przyłącze gazowe

Przyłącze gazowe jest wykonywane przez specjalistyczną firmę, która posiada odpowiednie uprawnienia. Ważne, by przyłącze gazowe było wykonywane już na etapie budowy w stanie deweloperskim, dom powinien mieć wykonane odpowiednie tynki. Jest to istotne z tego względu, że instalacja powinna przebiegać na wierzchu. Przyłącze gazowe nie może być schowane pod zabudowę.

Mamy szczerą nadzieję, że ten artykuł pomógł Państwu zrozumieć cały proces, który obejmuje przyłącza do działki budowlanej. Jesteśmy firmą, która współpracowała już z wieloma inwestorami. Wiemy, że proces budowy potrafi być bardzo stresujący, dlatego zawsze staramy się wspierać klienta w każdym momencie. Oferujemy kompleksową budowę domów, która polega na współpracy już przy tworzeniu i wybieraniu projektu domu, dopiero później przechodzimy do realizacji, a usługa kończy się na odbiorach końcowych od specjalistów. Dbając o zadowolenie inwestorów i pewność dobrze wykonanej usługi oferujemy również dziesięcioletnią gwarancję na wykonaną realizację budowy domu. Już niemal dwustu klientów wystawiło referencje naszej firmie, mogą się Państwo z nimi zapoznać na stronie: https://new-house.com.pl/referencje.

Natomiast jeżeli chcą Państwo zobaczyć budowy, które mieliśmy już przyjemność wykonać zapraszamy na naszą stronę internetową, gdzie zostały ujęte przykładowe realizacje: https://new-house.com.pl/realizacje.

Jeżeli mają Państwo jakieś pytania o przyłącza do działki budowlanej lub o nasze usługi, serdecznie zachęcamy do kontaktu. Pracujemy przez siedem dni w tygodniu o godziny 7 do 21 i chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Dane kontaktowe mogą Państwo znaleźć pod adresem: https://new-house.com.pl/kontakt

 

Jak podłączyć dom do sieci gazowej?

Przyłącze gazowe należy do zestawu podstawowych instalacji, które wykonuje się w nowym domu jednorodzinnym. Pozwala ono na gotowanie, ogrzewanie domu, a nawet podgrzewanie wody. Dla wielu osób przyłącze gazowe jest niezbędnym elementem wyposażenia domu. Warto zapoznać się z podstawami prawa budowlanego, by wiedzieć dokładnie, jak podłączyć dom do sieci gazowej.

Instalacja gazowa to nic innego, jak układ przewodów wychodzący od gazociągu zasilającego. Samo przyłącze gazowe to określenie na odcinek gazociągu prowadzący do armatury odcinającej, czyli innymi słowy do kurka głównego. W ten uproszczony sposób można przedstawić definicje pojawiające się w dokumentach prawa budowlanego. Warto jednak skupić się na kwestiach praktycznych. Jakie wymogi trzeba spełnić, o jakie formalności zadbać, komu zlecić wykonawstwo – to są pytania, na które powinien znać odpowiedź inwestor.

Przyłącze gazowe do domu jednorodzinnego – wymagane warunki

Aby móc wykonać przyłącze gazowe do domu jednorodzinnego trzeba spełnić konkretne warunki określane przez lokalny zakład gazowniczy. To pierwszy etap realizacji, od którego zależą wszystkie inne podejmowane działania. Jeżeli składają Państwo wniosek o przyłącze gazowe do domu, konieczne będzie określenie grupy planowanej instalacji, jako grupa B. Jest to najczęściej wybierane rozwiązanie przez klientów indywidualnych, ponieważ określa podmioty, które pobierają nie więcej niż 10 metrów sześciennych gazu ziemnego wysokometanowego lub propan butanu, a także nie więcej niż 25m3 gazu ziemnego zaazotowanego.

Ponadto wypełnienie wniosku będzie wiązało się także z podaniem kolejnych informacji i dostarczeniem odpowiednich dokumentów. Wymagane będzie zaświadczenie o byciu właścicielem danej działki, plan zabudowy lub mapa do celów informacyjnych lub opiniodawczych. Dodatkowo we wniosku konieczne będzie określenie oszacowanego zapotrzebowania rocznego na gaz, planowanego rozpoczęcia korzystania z przyłącza, a także oczekiwanej mocy przyłączeniowej. Wniosek można złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres lokalnego Oddziału Zakładu Gazowniczego lub dowolnie wybranego przez Państwa sprzedawcy paliwa gazowego.

Po złożeniu odpowiednich dokumentów zakład musi poddać je analizie pod kątem technicznych oraz ekonomicznych warunków przyłączeniowych. Jeśli przyłącze gazowe do domu będzie możliwe do wykonania, dostaną Państwo informację zwrotną w przeciągu 21 dni (dotyczy grupy B). Następnym krokiem, by zrealizować przyłączenie domu do sieci gazowej, będzie podpisanie odpowiedniej umowy.

Umowa o przyłącze gazowe do domu

Na postawie określonych warunków przyłączeniowych podpisywana jest umowa z dostawcą. Za jej przygotowanie odpowiada Polska Spółka Gazownictwa. Taki dokument jest podstawą do wykonania instalacji gazowej na terenie działki inwestora. Co obejmuje umowa o przyłącze gazowe do domu jednorodzinnego?

  • Termin zawarcia umowy,

  • Termin wykonania przyłączenia,

  • Miejsce wykonania instalacji,

  • Moc przyłączeniową,

  • Określony zakres prac koniecznych do wykonania,

  • Wymagania techniczne terenu,

  • Warunki udostępnienia terenu na czas budowy sieci,

  • Wysokość opłaty za przyłączenie,

  • Prawa oraz obowiązki obu stron.

Podpisanie umowy wiąże się również z pokryciem stosownych kosztów opłaty przyłączeniowej. Jest to cena ryczałtowa, która jest wyliczana indywidualnie w zależności od takich czynników, jak długość przyłącza, moc przyłączeniowa i tym podobne.

Podpisana z zakładem umowa o przyłączenie do sieci gazowej, a także uzyskane wcześniej warunki przyłączeniowe, są podstawową do rozpoczęcia kolejnych prac.

Instalacja gazowa – komu zlecić projekt i wykonanie?

Aby zostało wykonane przyłącze gazowe do domu jednorodzinnego konieczne jest uzyskanie profesjonalnego projektu. To warunek, by lokalny urząd wyraził w ogóle zgodę na rozpoczęcie realizacji. Instalacja gazowa powinna zostać zaprojektowana przez uprawnioną do tego osobę. Do jej obowiązków będzie należało zapoznanie się z wszelkimi warunkami technicznymi, a także wykonanie konkretnych obliczeń określających przebieg instalacji. Dokładność i szczegółowość przy wykonywaniu tego typu prac są szczególnie ważne, ponieważ źle wykonane przyłącze gazowe do domu jest realnym niebezpieczeństwem.

Osoba wykonująca projekt musi dokładnie rozrysować cały plan realizacji również po to, by ułatwić późniejszą realizację. Poszukując osoby, która wykona projekt instalacji, warto zdecydować się na podjęcie kompleksowej współpracy firmą, która oferuje także wykonawstwo. W ten sposób można uzyskać pewność, że przyłącze gazowe do domu zostanie doprowadzone szybko oraz sprawnie. Przed rozpoczęciem realizacji warto jednak sprawdzić uprawnienia wykonawców. Przyłącze gazowe może wykonać osoba, która ma ważne uprawnienia budowlane z eksploatacji urządzeń, instalacji oraz sieci gazowych.

Jak przebiega przyłączenie do sieci gazowej?

Po uzyskaniu projektu instalacji gazowej, konieczne jest złożenie wniosku o pozwolenie na budowę lub zawiadomienia o budowie do lokalnego urzędu. Po pozytywnej informacji zwrotnej można zająć się rzeczywistą realizacją.

Przyłączenie domu do sieci gazowej jest zazwyczaj realizowane z użyciem polietylenowych rur giętkich ze średnicą DN32. Są one montowane na głębokości jednego metra, a na skrzyżowaniach rur stosuje się dodatkowe zabezpieczenie w postaci rur osłonowych. Przewód musi zostać podłączony do skrzynki gazowej. To tam mieszczą się tak ważne elementy instalacji, jak licznik, reduktor ciśnienia, a także główny zawór. Z kolei w domu instalacja gazowa jest zwykle wykonywana z rur stalowych lub miedzianych. Instalatorzy muszą pamiętać, żeby rury gazowe zostały poprowadzone w odpowiednim oddaleniu od pozostałych instalacji (np. wodnych i elektrycznych).

Przyłączenie domu do sieci gazowej z firmą New-House

Wciąż się Państwo zastanawiają, jak podłączyć dom do sieci gazowej lub komu to zlecić? Polecamy skorzystanie z naszych usług. Jesteśmy firmą budowlaną z doświadczeniem zdobywanym już od 1991 roku. Wśród naszych pracowników znajdują się sprawdzeni fachowcy, którzy mają zaufanie nie tylko nasze, ale również naszych klientów. Dzięki ich rzetelnej pracy jesteśmy w stanie oferować kompleksową budowę domów. Skupiamy się na wykonywaniu budowy od A do Z (wraz z instalacją mediów), ponieważ wiemy, że daje to możliwość szybkiej, efektywnej pracy oraz bezproblemowego przebiegu realizacji.

Niejednokrotnie wykonywaliśmy przyłączenie domu do sieci gazowej w ramach współpracy z inwestorem. Zawsze dbamy o to, by klient mógł być w pełni zadowolony z naszej pracy, dzięki temu cieszymy się pozytywnymi opiniami. Nasze referencje mogą Państwo przeczytać na naszej stronie internetowej: https://new-house.com.pl/referencje.

Zachęcamy do współpracy, chętnie odpowiemy również na wszelkie pytania. Nasze dane kontaktowe są dostępne pod adresem: https://new-house.com.pl/kontakt. Można się z nami kontaktować w dowolny dzień tygodnia (pracujemy również w weekendy) w godzinach 7-21.

Współpraca z nami to gwarancja dobrze wykonanej realizacji pod każdym kątem!

 

 

Skąd czerpać prąd na czas budowy?

Budowa domu nie obędzie się bez dostępu do prądu. Konieczne jest uzyskanie stabilnego źródła energii elektrycznej, by móc wykonać pełną realizację – bez niego większość prac nie będzie mogła zostać zrealizowana. W tym artykule odpowiemy, jak w sprawdzony, poprawny sposób wykonać podłączenie prądu na czas budowy.

Do rozpoczęcia budowy potrzebne jest przyłącze budowlane wodne oraz pozwolenie na budowę. Natomiast przyłącze elektryczne najlepiej jest załatwiać podczas wnioskowania o pozwolenie na budowę – wtedy zazwyczaj popisuję się umowę o dostarczenie prądu docelowego oraz drugą umowę o dostawę prądu do celów budowlanych. Taryfa budowlana jest zdecydowanie droższym rozwiązaniem niż prąd docelowy, dlatego wiele osób decyduje się na poszukiwanie alternatywnych rozwiązań – odradzamy korzystania z nich.

Czy prąd od sąsiada na czas budowy to dobry pomysł?

Niejednokrotnie słyszymy o inwestorach, którzy decydują się na to, by pozyskiwać prąd od sąsiada na czas budowy. Zdecydowanie odradzamy inwestorom taką decyzję. Może się wydawać atrakcyjna ze względu na przystępniejsze ceny prądu, ale w ostateczności wywiązują się z tego samego problemy. Dlaczego? Przede wszystkim trzeba podkreślić, że to jest to po prostu nielegalne i poniesienie konsekwencji będzie obowiązywało nie tylko inwestora, ale osobę, która udostępniła przyłącze prądu na czas budowy. Drugą sprawa to fakt, że prąd od sąsiada na czas budowy często kończy się niesprecyzowaną współpracą, a w konsekwencji kłótniami i niszczeniem relacji sąsiedzkich. Nie warto nawet brać pod uwagę takiego rozwiązania.

Prąd budowlany z agregatu – czy to może się udać?

Część osób nie chce by zostało wykonane podłączenie prądu na czas budowy i szuka kolejnych rozwiązań, które pomogłyby ograniczyć koszty. Takim sposobem może się wydawać prąd budowlany z agregatu. Trzeba jednak wiedzieć, że agregat prądotwórczy nie zagwarantuje takiej ilości prądu, jaką dałoby przyłącze elektryczne. Niestety, ten sposób nie jest wystarczający i raczej odradza się korzystanie z niego. Prąd na czas budowy powinien być stały i umożliwiać szybką, sprawną pracę. Agregat jest natomiast problematyczny, szczególnie gdy zabraknie mu zasilania i wszelkie prace trzeba przerwać. Można go jednak wykorzystać do wykonywania mniejszych prac budowlanych.

Jak wybrać przyłącze elektryczne na czas budowy?

Skoro wiadomo już, że ani agregat ani prąd od sąsiada na czas budowy się nie sprawdzą, to na jakie rozwiązanie się zdecydować? Warto korzystać ze sprawdzonych, popularnych rozwiązań, czyli po prostu wykonać przyłącze elektryczne na czas budowy. Wspominaliśmy już, że prąd budowlany i prąd docelowy wymagają dwóch osobnych umów, ze względu na różne moce energii, a także różne ceny. Chcąc uzyskać prąd do celów budowlanych do domu jednorodzinnego warto wystąpić o przyłącze o mocy 12kW. Co prawda, całą budowę realizuje się zazwyczaj na mniejszej mocy, ale 12kW jest potrzebne do zrealizowania większych prac, na przykład do wykonania tynków, gdzie wykorzystuje się agregat tynkarski.


 

Przyłącze elektryczne na czas budowy można fizycznie podłączyć dopiero po zyskaniu pozwolenia z urzędu. Warunki przyłączeniowe są na każdej działce nieco inne – czasami przyłącze elektryczne można wykonać tuż obok działki, a czasem musi zostać poprowadzony przez kilkadziesiąt, a nawet kilkaset metrów dalej.

Jak wybrać podłączenie prądu na czas budowy?

Prąd budowlany można pozyskać od dowolnego dostawcy energii elektrycznej – zarówno od tego lokalnego, jak i od dowolnego dostawcy krajowego. Należy pamiętać, żeby uzyskać prąd o odpowiedniej mocy – my zalecamy prąd budowlany o mocy 12 kW. Kolejną ważną kwestią jest wybór taryfy od dostawcy. Wyróżnia się trzy typy, których cena jest zależna od pory wykonywania prac budowlanych w ciągu dnia.

Taryfa C11 – to najpopularniejsza taryfa, która umożliwia wykonywanie prac zarówno w ciągu dnia, jak i w ciągu nocy. Stawka za kilowatogodzinę jest stała przez cały dzień, co pozwala na swobodę wykonywania prac budowlanych. Nie trzeba planować, które prace powinny zostać wykonane w danych godzinach, by zużyć jak najmniej prądu.

Taryfa C12a – ten prąd budowlany występuje w dwóch stawkach, które są zależne od pory dnia wykonywanych prac. Ceny są podzielone na godziny szczytowe i pozaszczytowe. To rozwiązanie opłaca się, jeżeli są Państwo w stanie przewidzieć, jakie prace będą wykonywane w konkretnych godzinach.

Taryfa C12b – to kolejna taryfa dwustrefowa, w której niższa cena obowiązuje w nocy. Warto pamiętać, że żeby prąd budowlany w dwóch strefach się opłacał, to minimum 30% prac powinny być wykonywanych w godzinach tańszej strefy.

Przyłącze prądu na czas budowy będzie oczywiście generować większe koszty niż jest to w przypadku prądu docelowego. Prąd budowlany może być droższy nawet o 100%, ale warto przeanalizować oferty różnych dostawców.

Prąd budowlany zmieniany na prąd docelowy

Prąd na czas budowy powinien zostać zmieniony na docelowy prąd gospodarczy, tuż po zakończeniu prac budowlanych. Wówczas konieczne będzie przedstawienie wybranemu dostawcy energii wybranych dokumentów potwierdzających zakończenie prac. Do dokumentów należy zezwolenie na użytkowanie budynku oraz zawiadomienie o zakończonej budowie domu, powinny one zostać wystawione przez Starostwo Powiatowe. Następnie do użytku jest już prąd docelowy.

Kompleksowa budowa domu z New-House

Kwestie formalne budowy domu potrafią przytłoczyć nie jednego inwestora. Jest ich dużo i niejednokrotnie są dość skomplikowane. Warto mieć wsparcie doświadczonej firmy budowlanej, która poza wykonawstwem zleconych prac, oferuje także merytoryczne wsparcie i doradztwo. W ten sposób działa firma New-House. Od 1991 roku oferujemy naszym klientom budowę domu od A do Z, gdzie kompleksowo zajmujemy się każdym aspektem realizacji. Dbamy o komfort i zadowolenie naszych klientów, co skutkuje tym, że od lat cieszymy się dobrą opinią. Nasze referencje można poznać na stronie: https://new-house.com.pl/referencje.

Pracujemy na terenie całej Polski i współpracujemy z najlepszymi fachowcami budowlanymi. Prąd na czas budowy, wybór odpowiedniego transferu, znalezienie dostawcy – możemy Państwa pokierować w każdej z tych sytuacji i szczerze doradzić najlepsze rozwiązanie. Jeżeli wciąż są Państwo przed rozpoczęciem budowy, zachęcamy do zapoznania się z naszą bazą gotowych projektów domów z aktualną wyceną: https://new-house.com.pl/projekty-domow. Być może któryś z nich będzie Państwa wymarzonym.

Jeżeli mają Państwa pytania o przyłącze elektryczne na czas budowy lub o nasze usługi, zapraszamy do kontaktu. Nasze dane znajdują się pod adresem: https://new-house.com.pl/kontakt.
 

 

Budowa studni głębinowej na działce – co trzeba wiedzieć?

Własne ujęcie wody na działce jest ciekawą alternatywą dla tradycyjnego podłączenia do sieci wodociągowej. Woda z własnego źródła jest pozyskiwana na różne sposoby, ale jednym z częstszych rozwiązań jest studnia wiercona. W dzisiejszym artykule przestawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat jej działania, montażu, a także obowiązujących przepisów prawnych.

Studnie wiercone są przede wszystkim rozwiązaniem stosowanym w przypadku, gdy działka nie ma dostępu do wody z wodociągu. Instalacja może być znacząco oddalona, co uniemożliwia wykonanie przyłącza i wymusza na inwestorze poszukanie alternatywnego źródła wody. Warto jednak podkreślić, że studnie wiercone nie są wybierane tylko pod przymusem. Inwestorzy chętnie podejmują się budowy studni, gdy na przykład posiadają duży ogród generujący duże zapotrzebowanie na nawodnienie. Wówczas montaż studni wierconej okaże się świetnym sposobem na realne oszczędności.

Jak działa studnia głębinowa?

Studnia wiercona, często nazywana również jako studnia głębinowa, to po prostu wywiercony otwór w glebie, który sięga do poziomu wodonośnego. Ten rodzaj ujęcia wody jest wykorzystywany, gdy warstwa wodonośna jest głęboko osadzona – stosuje się tu zazwyczaj otwory wiercone na głębokość minimum dziesięciu, a maksymalnie dwudziestu metrów. Studnia wiercona charakteryzuje się wysoką trwałością oraz odpornością na ewentualne zanieczyszczenia. Co więcej, to rozwiązanie pozwala na zapewnienie bardzo dużych zasobów wodnych.

Studnia wiercona przepisy

Budowa studni wierconej na działce musi odbywać się zgodnie z określonymi przepisami prawnymi. Studnia wiercona przepisy ma przede wszystkim dotyczące lokalizacji oraz warunków realizacji.

Przede wszystkim należy pamiętać, że budowa studni wierconej na działce musi zostać zgłoszona do lokalnego urzędu. Formalności przebiegają jednak różnie, w zależności od tego, czy studnia była wcześniej uwzględniona w planie zagospodarowania działki. Jeżeli plan budowy został uwzględniony w tym dokumencie, można przejść do prac wykonawczych. Natomiast, gdy budowa studni wierconej nie była wskazana w planie zagospodarowania działki, wystarczy złożyć zgłoszenie w starostwie powiatowym i wskazać na rodzaj budowanej studni oraz jej dokładną lokalizację. Studnia wiercona powinna zostać umiejscowiona w odpowiedniej odległości od innych obiektów. Wiercona studia powinna zostać zlokalizowana minimum pięć metrów od granicy działki, piętnaście metrów od szamba (lub podobnego zbiornika), trzydzieści metrów od przewodu rozsączającego ścieki, a także minimum siedem i pół metra od przydrożnego rowu.

Zazwyczaj wniosek nie wymaga uzyskiwania pozwolenia wodno-prawnego, więc proces legalizowania działań idzie sprawnie i otrzymuje się zgodę w przeciągu 30 dni. Budowa studni wierconej na działce wymaga pozwolenia wodno0-prawnego dopiero w momencie, gdy planowana studnia będzie miała głębokość większą niż 30 metrów, a pobór docelowy większy niż 0,5 metra sześciennego na godzinę. Są to przepisy określane przez prawo wodne oraz prawo górnicze i geologiczne.

Budowa studni wierconej na działce

Zanim rozpocznie się budowa studni wierconej, konieczne jest przeprowadzenie analizy gruntu i wody na działce. By dowiedzieć się jaka jest głębokość osadzenia warstwy wodonośnej i sprawdzić samą jakość wody, najbardziej miarodajnym sposobem będzie zlecenie badań hydrofobowych u specjalisty. Wskaże on między innymi na najlepszą lokalizację do budowy, tak by osiągnąć najlepsze efekty. Jego zadaniem jest również powiedzieć, czy wydobywana woda będzie zdatna do picia czy też będzie można wykorzystywać ją tylko do spraw gospodarczych, na przykład podlewania ogrodu.

Jak działa studnia głębinowa? Konieczne jest wykonanie przy użyciu wiertnic odpowiedniego zagłębienia w ziemi, które pozwoli na swobodny pobór wody. Wiercenie może zostać również wykonane ręcznie, ale wykorzystuje się to raczej w przypadku bezproblemowego, dobrej jakości podłoża. Praca ręczna jest tańsza, ale znacznie bardziej problematyczna.

Zazwyczaj realizowana głębokość wiercenia jest w granicach 15 – 20 metrów. Warto jednak wiedzieć, że często poziom wody stabilizuje się na mniejszej głębokości niż ta, na którą wykonano odwiert. Studnie wiercone wykorzystują specjalne pompy, które mają za zadanie tłoczyć wodę ku powierzchni. Na wybór odpowiedniej pompy składa się szerokość odwiertu, a także parametry i wydajność urządzenia.

Wiercona studnia może zostać zrealizowana z rurami osłonowymi lub w formie metody płuczkowej. W pierwszym przypadku do wykopu zostaje wpuszczona rura osłonowa, do której później zostanie wsunięta perforowana rura filtracyjna. Następnie w głąb zostaje wpuszczona pompa, którą łączy się z rurociągiem. Z kolei przy wykorzystaniu drugiej metody, płuczka pozwala na ustabilizowanie ścian otworu. Jest to tańsze rozwiązanie, ale jednocześnie powoduje mniejszą trwałość i wytrzymałość studni.

Studnia wiercona na działce powinna być wykonywana z użyciem dobrej jakości materiałów, a samą realizacją powinna się zająć osoba doświadczona. Cena budowy studni wierconej (z uwzględnieniem materiałów i wykonawstwa) może się wahać w granicach nawet 4 – 6 tysięcy złotych. Z tego powodu warto jest zainwestować w sprawdzony, dobrej jakości produkt. Budowa studni wierconej powinna przynosić zadowalające, stałe efekty przez co najmniej kolejnych trzydzieści lat. Dobre studnie wiercone potrafią pracować bez zarzutu nawet pięćdziesiąt lat! To ważna inwestycja, ponieważ zniszczona studnia będzie musiała zostać wymieniona na nową.

Budowa studni wierconej z firmą New-House

Jeżeli poszukują Państwo odpowiedniej firmy, która podjęłaby się wykonania takiej studni – zapraszamy do współpracy z New-House. Zajmujemy się kompleksową budową domów, w ramach której oferujemy szeroki zestaw usług. Inwestor podejmujący z nami współpracę może mieć pewność, że zadbamy o sprawny przebieg realizacji od A do Z. Pomagamy klientom już na etapie wyboru działki lub projektu domu. Budowa domu pod klucz z firmą New-House to także budowa studni wierconej na działce oraz merytoryczne doradztwo i wsparcie na etapie załatwiania wszelkich formalności. Cenimy sobie zadowolenie klientów, dlatego oferujemy dziesięć lat gwarancji na wykonaną budowę. Przykładowe realizacje mogą Państwo obejrzeć pod linkiem: https://new-house.com.pl/realizacje.

Jeżeli chcą Państwo nawiązać współpracę z firmą New-House, serdecznie zachęcamy do kontaktu. Nasz adres mailowy oraz numer telefonu są dostępne na naszej stornie internetowej pod adresem: https://new-house.com.pl/kontakt. Jesteśmy dla Państwa dostępni codziennie w godzinach 7-21.
 

Koszt studni głębinowej na działce budowlanej

Studnia niejednokrotnie okazuje się najlepszym rozwiązaniem na działce. Daje ona pewną gwarancję dostępu do wody w momencie, gdy działka pod budowę domu jest oddalona od lokalnej instalacji wodociągowej i wykonanie przyłącza jest niemożliwe. Wiele osób decyduje się również na montaż studni głębinowej w sytuacji, gdy mają dostęp do tradycyjnych wodociągów. Tego typu studnia zapewni stały dostęp do dużej ilości wody, co pozwoli na przykład na spełnienie zapotrzebowania na wodę dużego ogrodu.

Jesteśmy firmą budowlaną, która od 1991 roku wykonuje kompleksowo domy jednorodzinne. Współpracowaliśmy już z wieloma inwestorami i mieliśmy do czynienia z działkami budowlanymi o różnych warunkach i wymiarach. Czasami montaż studni głębinowej okazywał się jedynym sensownym rozwiązaniem, aby zapewnić domownikom stały dostęp do wody. Inwestorów zawsze interesują szczegóły związane z tą realizacją – jak jest wykonywany jej montaż, na jej głębokości jest umieszczana oraz, co bardzo ważne, jaki jest koszt studni głębinowej na działce budowlanej. W tym artykule przedstawimy Państwu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej realizacji.

Czym charakteryzuje się studnia głębinowa?

Studnia głębinowa, jest nazywana również studnią wierconą lub rurową, ze względu na sposób jej montażu. Aby wykonać montaż studni głębinowej wykonuje się odwiert na około 10 metrów, a częstokroć na większą głębokość. Celem jest dotarcie do wody wgłębnej, która jest zdatna do spożywania bez konieczności specjalnego jej uzdatniania Montaż studni głębinowej jest zależny od wyników badań geologicznych. Ich przeprowadzenie wskaże na to, jak głęboko są osadzone wszystkie rodzaje wody (zaskórna, gruntowa oraz wgłębna), a także pozwoli uzyskać informacje na temat jakości gruntów na działce. To bardzo ważne ponieważ od głębokości umiejscowienia wód wgłębnych jest również zależny koszt wykopu studni głębinowej.

Jak wykonywany jest montaż studni głębinowej?

Ze względu na to, że studnia głębinowa wymaga bardzo głębokich wykopów, zazwyczaj przekraczających dziesięć metrów, używa się do tego specjalistycznego sprzętu – odpowiedniej wiertnicy. Podczas montażu studni wykorzystuje się rurę osłonową oraz filtracyjną. Aby dotrzeć do poziomu warstwy wodonośnej gleby wykorzystywana jest rura osłonowa, natomiast rura filtracyjna pozwala na wniknięcie w tę warstwę. Jeżeli montaż studni głębinowej jest wykonywany na głębokości przekraczającej osiem metrów, poza rurami wykorzystywana jest również pompa tłocząca, która umożliwi zassanie wody. Takie poszerzenie realizacji również znacząco wpływa na koszt wykopu studni głębinowej. Po zamontowaniu rur wykonywana jest obsypka ze żwiru, dzięki której przepływ wody będzie łatwiejszy, sprawniejszy. Górna część rury osłonowej jest zakończona obejmą nośną z przyłączami wodnymi i zaworem odcinającym.

Jaki jest koszt studni głębinowej na działce budowlanej?

New-House, jako firma budowlana z wieloletnim doświadczeniem na rynku pracy, doskonale zdaje sobie sprawę, że bardzo istotnym aspektem budowy domu i spraw z tym powiązanych, jest perspektywa finansowa. Z tego względu zupełnie nas nie dziwi to, że inwestorzy tak często pytają nas o koszt studni głębinowej na działce. Niestety, nie jest to jednoznaczna kwestia. Na koszt studni głębinowej wpływa między innymi:

  • Głębokość wykonywanego odwiertu,

  • Potrzeba (lub jej brak) zastosowania pompy tłoczącej,

  • Średnia rur,

  • Jakość materiałów,

  • Wybrana firma wykonawcza,

  • Wybrany zbiornik hydroforowy.

Aby móc jednak pomóc Państwu określić szacowany koszt studni głębinowej, podamy orientacyjne ceny, które aktualnie panują na rynku. Sama cena odwiertu waha się w granicach 150 – 300 złotych za każdy metr głębokości. Uśredniając kwotę i przyjmując, że konieczne jest wykonanie odwiertu na jedenaście metrów, sam koszt wiercenia studni głębinowej wyniesie 2200 złotych.

Pompa głębinowa może kosztować 400 złotych lub kilka tysięcy złotych. Jej koszt jest zależny przede wszystkim od wybranej firmy oraz do możliwości przerobowych, które powinny być indywidualnie dopasowane do zapotrzebowania domowników. Zazwyczaj inwestorzy decydują się na urządzenie, które pompuje od 90 do 190 litrów na minutę. Uznajmy więc przykładowo, że zostanie zakupiona pompa o średniej wydajności za 700 złotych.

Następnie konieczne będzie zakupienie zbiornika hydroforowego. Jego cena jest zależna od wybranej pojemności, a może się wahać od kilkuset złotych do nawet dwóch tysięcy. Na potrzeby naszych szacunkowych zdecydujemy się na przeciętny zbiornik hydroforowy o pojemności stu litów – można go zakupić za około 600 złotych.

Podsumowując nasze obliczenia (2200zł odwiert, 700zł pompa głębiowa, 600zł zbiornik hydroforowy) koszt studni głębinowej na działce wyniósłby 3500 złotych. Jest to realna cena, za którą może zostać zrealizowany montaż studni głębinowej, ale muszą się Państwo liczyć z tym, że właściwy koszt będzie zależny od indywidualnych warunków panujących na Państwa działce. Cena może się okazać zarówno wyższa, jak i niższa. Jeżeli chcą Państwo poznać dokładny koszt wiercenia studni głębinowej, zachęcamy do kontaktu. Nasi specjaliści zapoznają się z warunkami panującymi na Państwa działce pod budowę, a także sprawdzą Państwa oczekiwania i możliwości finansowe, a następnie przedstawią koszt całej realizacji z firmą New-House.

Budowa domu z firmą New-House - zajmiemy się realizacją od A do Z!

Jeżeli stoją Państwo przed rozpoczęciem budowy domu, zachęcamy do podjęcia współpracy z firmą New-House. Działamy na rynku budowlanym już od 1991 roku i mamy za sobą ponad 1500 realizacji domów jednorodzinnych. Niejednokrotnie nasze realizacje obejmowały również montaż studni głębinowych. Inwestorzy, którzy decydują się na współpracę z New-House mogą mieć pewność dobrze wykonanej pracy od A do Z, wspieramy klienta już na długo przed rozpoczęciem samej realizacji. Pomagamy przy znalezieniu odpowiedniej działki budowlanej, oferujemy wykonanie projektu domu lub skorzystanie z bazy naszych gotowych projektów (https://new-house.com.pl/projekty-domow), zajmujemy się uzyskaniem pozwolenia na budowę domu jednorodzinnego. Co więcej, poza budową domu oferujemy także wykonanie przyłączy budowlanych lub np. montaż studni głębinowej, gdy przyłączenie do lokalnej instalacji wodociągowej jest niemożliwe. Po zakończonej budowie oferujemy także zaprojektowanie i wykonanie zagospodarowania terenu działki.

Warto podkreślić, że budowa domu pod klucz z firmą New-House to tylko dziewięć miesięcy, a cała realizacja jest objęta dziesięcioletnią gwarancją jakości. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z opiniami naszych klientów: https://new-house.com.pl/referencje oraz sprawdzenia naszych wcześniejszych realizacji domów jednorodzinnych: https://new-house.com.pl/realizacje.

Zachęcamy Państwa do współpracy, zapewniamy kompleksową, solidną realizację bez stresu. Jeżeli chcą Państwo bliżej poznać naszą ofertę lub zadać pytanie o montaż lub koszt studni głębinowej na działce, zachęcamy do kontaktu. Nasi specjaliście są dostępni codziennie w godzinach 7-21 i chętnie odpowiedzą na Państwa pytania. Nasze dane kontaktowe są dostępne pod adresem: https://new-house.com.pl/kontakt.

 

Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej (ZUD)

Zespoły Uzgadniania Dokumentacji Projektowej (w skrócie ZUD), które na mocy nowelizacji ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 12 lipca 2014 roku zostały zastąpione przez Narady Koordynacyjne, organizowane przez starostów zajmowały się harmonizowaniem projektów zgłaszanych zarówno przez prywatnych inwestorów, jak i przez dostawców mediów działających na danym terenie. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co jeszcze do niedawna należało do obowiązków tego organu działającego w ramach starostwa powiatowego?

Zadaniem ZUD-ów było badanie czy planowane przyłącza mediów, czyli sieci uzbrojenia terenu nie będą kolidowały z już istniejącymi przewodami, obiektami budowlanymi oraz znakami geodezyjnymi. Do kompetencji tych jednostek należało również wydawanie fachowych opinii niezbędnych w sytuacjach, gdy część planowanej infrastruktury wychodziła poza granicę działki inwestora planującego budowę domu jednorodzinnego. Geodeta występujący z ramienia Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej współpracował w zakresie powierzonych zadań z projektantem konkretnej sieci dostarczającej prąd, wodę czy kanalizację. A sama zgoda zależnie od konkretnej sytuacji wydawana była przez starostę, gminę lub zarządcę dróg.

Na jakiej podstawie wydawane były opinie ZUD?

Opinie oraz uzgodnienia wydawane przez Zespoły Uzgadniania Dokumentacji Projektowej oparte były o poniższe akty prawne obowiązujące w naszym kraju:

  • Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawa z dnia 17 maja 1989 r.,

  • Prawo budowlane, ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.,

  • Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dn. 2 kwietnia 2001 r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej.

W jakich sytuacjach należało zwrócić się do Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej?

Skonsultowanie planowanej inwestycji z Zespołem Uzgadniania Dokumentacji Projektowej było niezbędne w sytuacjach opisanych w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy. Otrzymanie opinii i zgody od ZUD wymagane było szczególnie w sytuacji, gdy do ukończenia inwestycji budowlanej konieczne było wykonanie elementów infrastruktury na terenie znajdującym się poza działką inwestora, a jednocześnie obowiązek ich zaprojektowania i wybudowania spoczywał właśnie na inwestorze.

Co podlegało uzgodnieniu ZUD?

Do ZUD należało obowiązkowo zgłosić:

  • naziemne oraz podziemne przewody i urządzenia wodociągowe,

  • urządzenia kanalizacyjne,

  • przewody telekomunikacyjne,

  • przewody elektroenergetyczne.

Należy jednak zaznaczyć, że nie każdy element instalacji wymagał uzgodnienia z ZUD. Opinia taka nie była konieczna w sytuacji, gdy mieliśmy do czynienia z przyłączami niezbędnymi do wykonania:

  • zasilania domofonów,

  • punktów świetlnych,

  • iluminacji,

  • kominków wentylacyjnych,

  • rurociągów melioracyjnych o średnicy nieprzekraczającej 60 cm.

Jakich dokumentów potrzebował inwestor, by zgłosić projekt do lokalnego ZUD?

  • poprawnie wypełniony wniosek skierowany do starosty,

  • wykaz rodzajów sieci oraz urządzeń, które znajdują się w projekcie,

  • mapa z zaznaczeniem projektowanej trasy w trzech egzemplarzach,

  • upoważnienie od inwestora – w sytuacji, gdy projektu nie zgłaszał sam inwestor, a w jego imieniu występował projektant lub jednostka wykonawstwa geodezyjnego,

  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

  • decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

  • aktualne warunki techniczne podłączenia obiektu do sieci uzbrojenia działki lub warunki techniczne przebudowy sieci w przypadku zmiany usytuowania, lub zmiany danych zawartych w geodezyjnej ewidencji sieci uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami.

  • szkic orientacyjny położenia obiektu w stosunku do sąsiednich działek i w odniesieniu do głównych dróg.

Wniosek do ZUD – jak należało go poprawnie wypełnić?

We wniosku o koordynowanie projektu przez ZUD należało umieścić:

  • o co inwestor wnosi np. o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci kanalizacyjnej lub energetycznej,

  • dane inwestora,

  • gmina, ulica, numer działki, na której znajduje się planowana inwestycja,

  • wymagane załączniki.

Ile kosztowało uzgodnienie ZUD?

W przypadku uzgodnienia ZUD wysokość opłaty ustalana była indywidualnie na podstawie załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

W praktyce cennik ZUD obejmował:

  • Opłaty za uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu niebędących przyłączami:

  • 150 zł – za jeden rodzaj sieci niebędącej przyłączem,

  • 105 zł – (150 zł x 0,7) za każdy następny rodzaj sieci niebędącej przyłączem.

  • Opłaty za uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu będących przyłączami:

  • 105 zł – (150 zł x 0,7) za jeden rodzaj przyłączy,

  • 73,50 zł – (150,00 × 0,7 × 0,7 zł) za każdy następny rodzaj przyłączy.

Dodatkowo, jeśli wniosek w imieniu inwestora składało biuro projektowe, to ponosiło opłatę w wysokości 17 zł.

Na jaki okres wydawane było uzgodnienie ZUD?

Opinia wydawana przez Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej ważna była trzy lata. Wyjątek od tej zasady miał miejsce jedynie w sytuacji, gdy udzielona była decyzja o pozwoleniu na budowę w okresie ważności opinii. Wtedy opinia była ważna tak długo, jak trwała realizacja inwestycji budowlanej.

Jak działają Narady Koordynacyjne, które zastąpiły Zespoły Uzgadniania Dokumentacji Projektowej?

Narady Koordynacyjne, które zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami zastąpiły Zespoły Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, mają zakres obowiązków bliźniaczo podobny do swoich poprzedników i podobnie jak one są organizowane przez starostów. Na czym więc polega różnica w ich działaniu? Otóż Narady Koordynacyjne stosują uproszczone procedury w zakresie uzgadniania projektów, co pozwala na znaczne przyspieszenia procesu, a co za tym idzie także realizacji zgłaszanych inwestycji. To dobra wiadomość, dla inwestorów którym z reguły zależy na czasie.

Zadaniem Narad Koordynacyjnych jest prawidłowe umiejscowienie projektowanych sieci uzbrojenia terenu ze szczególnym uwzględnieniem obszarów miejskich, wiejskich oraz pasów drogowych. Narady nie zajmują się jednak uzgadnianiem lokalizacji konkretnych przyłączy oraz sieci znajdujących się w granicach prywatnych działek budowlanych.

Narady zwoływane po wpłynięciu wniosku od inwestora lub projektanta. W przypadku dużych starostw a co za tym idzie, dużej ilości wniosków Narady organizowane są cyklicznie np. raz lub dwa razy w miesiącu. Zasadniczo wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Jeśli zaś chodzi o formalności i opłaty wymagane na etapie składania projektów pod uzgodnienia Narady Koordynacyjnej, to są one mocno zbliżone do tych, jakie obowiązywały w czasie działania Zespołów Uzgadniania Dokumentacji Projektowej. Warto pamiętać, że aktualne i szczegółowe informacje dotyczące wymagań w tym zakresie znaleźć można na stronach internetowych starostw powiatowych.

Inwestorzy decydujący się na kompleksową budowę domu z New-House mogą liczyć na profesjonalną pomoc także w momencie konieczności złożenia wniosku do Narady Koordynacyjnej. Nasi fachowcy zajmą się wszystkimi formalnościami i zadbają o to, aby cały proces przebiegł tak szybko i sprawnie jak to tylko możliwe. Zresztą to nie jedyne formalności, w jakich możemy Cię wyręczyć, jeśli zdecydujesz się na współpracę z naszą firmą budowlaną. Postawiliśmy sobie bowiem za cel zajęcie się wszystkim, co ważne podczas budowy domu tak, abyś Ty w tym czasie mógł swobodnie pracować, normalnie żyć i wypoczywać. Dlatego też możemy pomóc Ci na każdym etapie budowy domu, począwszy od poszukiwania działki budowlanej, poprzez wybór projektu gotowego lub wykonanie go na zamówienie, wszystkie formalności związane z doprowadzeniem przyłączy oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę, pracami budowlanymi, aranżacją wnętrz i otoczenia wokół nieruchomości na odbiorze technicznym kończąc.

Jeśli interesuje Cię taka budowa, zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy dla Twojej wygody dyżurują od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7.00 – 21.00. Zapraszamy serdecznie!

 

Umów spotkanie na Google Meet lub bezpośrednio w firmie. Umawianie spotkań jest możliwe w dni pracujące od godziny 8:00 do 20:00

Podobne artykuły

Kontakt

Jesteśmy do dyspozycji 7 dni w tygodniu, od 7:00 do 21:00.

Chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Zachęcamy do kontaktu.

kontakt38@new-house.com.pl

+48 504 125 130

r_skulimowski_contact_section_new